Visão geral das avaliações de usuário

Sobre o Zoho CRM

Zoho CRM is a cloud-based business management platform that caters to businesses of all sizes. It offers sales and marketing automation tools with helpdesk, analytics and customer support functions. Zoho CRM helps users respond...

Saiba mais

Notas do recurso

Relação qualidade/preço
4,3
Recursos
4,2
Praticidade
4,1
Suporte ao cliente
4,1

Veja as avaliações do Zoho CRM

6 079 de 6 079 avaliações
Ordenar por:
Felipe
  • Setor: Artigos de luxo e joias
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 27/03/2020

Excelente Ferramenta

Vantagens

Oferecem um email de forma gratuita com excelentes recursos, já utilizo a mais de 2 anos...

Desvantagens

Até o momento não tive nenhum problema com a ferramenta...

Alternativas consideradas

Newoldstamp

Razões para escolher o Zoho CRM

Para tornar o email mais profissional
Vinícius
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
3
Recursos
4
Praticidade
4
Suporte ao cliente
4

5
Avaliado em 27/08/2022

Mudou o nosso jogo na agencia

mudamos nosso jogo. Foi importante para nos profissionalizarmos. Antes do ZohoCRM eramos muito amamdores. Ele trouxe outra visão

Vantagens

customizavel serve para grandes e pequenas empresas. ADoro tabém a condição dos API

Desvantagens

ACho o pacote Plus caro. Também deveria ter uma opção de ter usuários "de acesso" gratuitos

Alternativas consideradas

RD Station e Bitrix24

Razões para mudar para o Zoho CRM

O Zoho oferece um pacote melhor que os outros por um custo parecido.
Juvenil Dos
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
4
Recursos
5
Praticidade
4
Suporte ao cliente
5

4
Avaliado em 21/02/2022

A gestão completa do meu negócio

Minha experiência é muito boa. Conheci o software por indicação de empresas parceiras e gostei bastante.

Vantagens

A facilidade de uso dos recursos, a garantia de segurança dos meus dados e a transparência dos serviços ofertados.

Desvantagens

Gostaria de mais integração, como backup ou espelhamento dos emails em mais de uma plataforma.

Melhores alternativas ao Zoho CRM

Samuel
  • Setor: Automotivo
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 14/05/2020

Zoho Mail

Vantagens

Usamos a Zoho no controle de nossos e-mails na empresa faz mais de 8 anos, é um sistema que nunca nos deu problema nesse período

Desvantagens

O único ponto a observar e´ a lingua do sistema, que poderia vir em português

Ronaldo
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 22/12/2021

Zero custo

Totalmente satisfeito

Vantagens

O fato de fazer muito mais do que outros servidores fazem e de forma gratuita

Desvantagens

Não há nada que me faça não gostar desse software

Christian Luiz
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 16/12/2021

Zoho CRM

Vantagens

Funcionalidade, praticidade, layout fácil de compreensão

Desvantagens

Não há nada, tudo perfeito, pratico e atual

André
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
4
Recursos
5
Praticidade
4
Suporte ao cliente
N/D

5
Avaliado em 21/04/2020

Melhor forma de ter seu e-mail personalizado

Vantagens

A facilidade em ter criado meu e-mail personalizado com a marca da empresa

Desvantagens

Alguns problemas em incorporar a certos tipos de sites

Tatiana
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 16/04/2020

Ótimo

Eu uso para responder e mandar emails para futuro clientes e clientes

Vantagens

E simples de usar e me atende bem nos seus recursos

Desvantagens

E super simples e tranquilo não tenho contras

Ligia
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
3
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 06/07/2022

É um termômetro bom referente as produtividades e ter base de demandas

Na empresa que trabalhamos utilizamos esse sistema a quase 1 anos, ainda estamos aprendendo muito com suas ferramentas.

Vantagens

Dados do cliente e históricos inseridos referente aos assuntos

Desvantagens

CNPJ ter os traços para busca e na tela de abertura não aparecer todas as ocorrências.

Alair
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
3
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 13/01/2022

Sobre o Zoho

Ótima. Cheio de benefícios

Vantagens

Gostei muito da facilidade de criar um email personalizado sem pagar nada por isso. Vinculei ao meu site e foi muito bom.

Desvantagens

Em algumas vezes ele demorou a receber um email de teste. Alguns casos não recebi. Mas ja se resolveu.

Bruno
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Outro durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
2
Recursos
4
Praticidade
2
Suporte ao cliente
3

3
Avaliado em 30/09/2020

Avaliação Zho

Desisti no segundo dia de testes.

Vantagens

Achei o visual atraente, isso que me despertou o interesse em testar.

Desvantagens

Não achei tão fácil quanto imaginava, acredito que poderia ser mais intuitivo.

Windisson
  • Setor: Contabilidade
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 07/06/2022

Muito bom!

Vantagens

Ele possui todas as ferramentas complexas possuem

Desvantagens

A usabilidade não é tão boa. Essa é a verdade.

Igor
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Mensal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
3
Recursos
3
Praticidade
3
Suporte ao cliente
3

4
Avaliado em 25/02/2022

nem sempre o de graça e bom

Vantagens

ele e de graça, para empresas menores e muito bom

Desvantagens

ele e bem limitado com funções bem fracas

Fernando Manoel
  • Setor: E-Learning
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Semanal durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
2
Recursos
2
Praticidade
3
Suporte ao cliente
2

3
Avaliado em 01/01/2022

Ferramenta de e-mail

Até o momento é uma experiência padrão com ferramenta de gestão de email.

Vantagens

Existe uma integração com ferramenta CRM nativa que é bem produtiva.

Desvantagens

O layout ainda precisa melhorar bastante, existem muitas opções na tela principal que poluem muito a interface principal.

Noman
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
4
Recursos
4
Praticidade
4
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 05/10/2022

Zoho CRM fixes all the lead disposition issues

Zoho CRM integrates with ad platforms and makes it easy to generate and store leads safely. The sales teams can have full control of how the marketing automation should be and acts as a catalyst to convert leads. CRM tool is a must for businesses who are running lead generation campaigns and look no further and go with Zoho CRM.

Vantagens

Our clients use Zoho CRM since the day we started lead generation service for them. The integration of this CRM is pretty basic and similar to any other CRM tool. Lead management has become very easy since all the details are in a single place and it becomes easy for the sales team to follow up with the leads. Sales tracking and automation is also a great feature that makes this tool stand out and helps the business convert leads.

Desvantagens

the pricing of Zoho CRM is a little high for the features it offers. They should rework their pricing models.

john
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
3
Recursos
4
Praticidade
4
Suporte ao cliente
4

4
Avaliado em 05/10/2022

Zoho CRM is very good, but it's not brilliant.

It's very good at delivering against the key tasks of CRM, but it's not amazing. Also, it's a lot more expensive than it used to be (approx 100% more expensive now, than when I first started using it).

Vantagens

It's relatively cheap (approx $40 per user). It does everything I need from CRM (Contact Management / Sales Pipeline Management / Sales Order Management / Invoicing) relatively well.

Desvantagens

The interface always has been (and seems like it will always be) a bit clunky. I've also always hated that those arriving at the early stage of the sales process (Leads) cannot automatically be moved to 'Contacts' / 'Prospects'. I find this infuriating.

Alternativas consideradas

Dynamics 365 e HubSpot CRM

Razões para escolher o Zoho CRM

Zoho CRM better at the tasks i required. Easier to learn on the job. Zoho is quite simple to use, especially when compared to Microsoft Dynamics.

Software anterior

Dynamics 365

Razões para mudar para o Zoho CRM

Zoho much simpler than Dynamics to learn and use. Zoho much cheaper than Hubspot, which have an amazing knack of 'not having the tools you need (within the current package you pay for!).'
Jean Yves
  • Setor: Rede de computadores
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
4
Recursos
5
Praticidade
4
Suporte ao cliente
1

2
Avaliado em 20/10/2022

User account

Bad experience with users belonging to difference domains.Zoho is not able to manage them

Vantagens

The CRM application is good but Zoho try to systematically sell its whole suite where the level of quality is not the same on all their module.

Desvantagens

The same user cannot authentication between different domain.Once users of your organisation subscribe to ZohoOne. The whole company users have to subscribe ZohoOne either they need one app. That makes the Zoho solution too expensive

Puvinthan
  • Setor: Hospitais e Saúde
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
2
Recursos
4
Praticidade
3
Suporte ao cliente
5

4
Avaliado em 08/09/2022

A good Product Where Everything is Limited for You to Upgrade

It was a very neutral experience. Be sure to have big bucks to spend when migrating to this software because everything they own are bespoke; you want something you have to buy it. And its neverending for them to keep pushing you to the highest plan.

Vantagens

It is similar to SalesForce. Easier to use when you can just plug and play certain things and features. Their customer service is good though. Helped me a lot when i go through certain blocks of work that needs to be done.

Desvantagens

You got to keep spending a lot of money for every features that you wanted to customize. The sales will keep ask you to buy the higher package for you to fulfill basic requirements.

Alternativas consideradas

HubSpot CRM

Razões para escolher o Zoho CRM

To explore a product that has similar features and functions like Salesforce and cost effective. Plus we were looking for all in one package for Marketing and Sales including Customer Service.

Software anterior

LeadSquared

Razões para mudar para o Zoho CRM

We were promised that Zoho CRM can do the stuffs that lacks in our previous product used (Leadsquared). Apparently for us to use the said features we never knew that we had to subscribe for a higher subscription to get what we really wanted. Its too late as we have migrated to Zoho CRM
Bernardino
  • Setor: Telecomunicações
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 12/11/2022

Zoho CRM, la Herramienta más potente del mercado.

Ahora nuestra empresa con los mismos comerciales cierra muchas más ventas y tratos, como consecuencia, hemos podido subir los precios con éxito gracias a la gran demanda de presupuestos aceptados por nuestros clientes.

Vantagens

Es un software muy potente, pero lo que lo diferencia de los demás es que tiene la capacidad de conectarse con otras aplicaciones de Zoho especializadas como Facturación, proyectos, analítica, email marketing entre otras. Lo cual hace que en comparación con otros CRM sea una herramienta mucho mejor al tener esa versatilidad de conectar otros departamentos de la empresa.

Desvantagens

Para sacarle el máximo partido es necesario contactar con un partner de Zoho que te ayude a la implementación. Recomiendo buscarlos en la propia página de Zoho, los partners premium suelen ser los más experimentados en estas herramientas. Zoho CRM tiene tantas funcionalidades que hace que sea casi imposible a priori saber utilizarlo sin ayuda de profesionales expertos en la materia. Es cierto que puedes empezar sin la necesidad de ellos pero yo lo recomiendo ya que utilizar estas herramientas al máximo potencial ayudan a tu empresa a generar muchas más ventas.

Jared
  • Setor: Energias renováveis e meio ambiente
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
3
Recursos
4
Praticidade
4
Suporte ao cliente
3

4
Avaliado em 25/09/2022

Zoho CRM is a great alternative to Salesforce and other similar platforms

It's had it's hick ups here and there, but overall it's performance has had a positive affect on our company

Vantagens

The ease of integration across their entire suite of products

Desvantagens

Lack of tutorial videos or decks when we were first implementing in the company

Alternativas consideradas

Salesforce Sales Cloud

Razões para escolher o Zoho CRM

We were already using other Zoho suite products so it made sense to implement company wide

Software anterior

Pipedrive

Razões para mudar para o Zoho CRM

Ease of integration and deployment
Dedre
  • Setor: Redação e edição de texto
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
N/D
Recursos
4
Praticidade
4
Suporte ao cliente
4

4
Avaliado em 16/11/2022

An inexpensive yet powerful, feature-packed CRM

Zoho CRM is made it so much easier to capture leads, and manage them properly in one space, leading to sales more often. I have no need to get another mail client or funnel, or spend time trying to add all leads from different platforms into one use boards and spreadsheets.I am very impressed with Zoho CRM and what it can do.

Vantagens

Zoho CRM is very easy to use, and also easy to customize to your liking. Features I like the most are the 1. lead/contact dashboard showing all activity for each contact and where they are in the sales pipeline. 2. Integration with Zoho mail and social media for immediate posting and communication, one-click calls and meeting schedules in the dashboard, 3. segmentation according to follow-up actions or campaigns and reporting.Integration with the rest of the Zoho Suite makes it so easy to use and set up everything with no third party software needed.

Desvantagens

Zoho CRM is integrated with the rest of the Zoho Suite, which might add to your monthly subscription bill depending on what you are looking for. However, you can get an all-inclusive rate as well.Even though it is straight forward, there is a learning curve as with most software, but the tutorials really help a lot in this regard.

Avaliador Verificado
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
3
Recursos
5
Praticidade
4
Suporte ao cliente
4

4
Avaliado em 31/10/2022

An IT helpdesk review about Zoho crm

In general, it is easy for me to judge it when I have used it for two years ina row , and I can assure that it is one of the best CRMs suggested for a small or large company

Vantagens

Accelerates the process of finding the customer and easening the operation of finding previous operations and proposed solutions

Desvantagens

notification alerts and communication pipes

Gerardo
  • Setor: Pesquisa de mercado
  • Porte da empresa: 5 001-10 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
4
Recursos
4
Praticidade
4
Suporte ao cliente
4

5
Avaliado em 18/10/2022

A tool that manages customer relationships strategically

Within work teams in areas of sales control and campaign follow-up it is quite fruitful, it allows interactions with clients and analysis for campaigns to be efficient for any type of organization

Vantagens

This is a system of the financial solutions that this company provides, and in general it is a system that for those who work directly serving clients for commercial processes, it turns out quite well, in general terms it is an excellent assistant to serve clients that can even maintain updated the inventories, it is a quite functional and easy to understand tool

Desvantagens

I have no criticism about this tool, it is more suitable for those who work with marketing, but it is quite flexible.

Fabiola
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
4
Recursos
5
Praticidade
4
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 29/09/2022

Great software to try

Great so far, I won’t change to any other in the near future

Vantagens

What i really like is the way everything is easy to find, automations, campaigns, leads

Desvantagens

I really enjoy everything about this platform. It facilitates the way marketing is done

Balaji
  • Setor: Biotecnologia
  • Porte da empresa: 5 001-10 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
3
Recursos
4
Praticidade
4
Suporte ao cliente
3

4
Avaliado em 25/07/2022

A smart tool to mange your CRM data

Its a great tool, initially we are much favor of using this platform, but over a period of time, we are not able to work with out Zoho tool. We were dependent on multiple tools to manage our data and the Zoho platform has come as a great support.

Vantagens

The new analytics feature is one of the great option which helps us to visualize the details in a pictorial format like graphs, chart etc. The huge number of customized filed allowed by the platform make us agile in presenting and managing the data. Predefined reports is a plus and it reduce the TAT of creating everything from the scratch.

Desvantagens

For some reason, I am not a great fan of new reports creation flow. The old ways of creating the reports has 2 columns and we can chose what we need and what we don't. Now also we have the same concept but in a parent and child flow. May be we are used to the old workflow and it might take for us to get used to the new reports.

Alternativas consideradas

Bitrix24

Razões para escolher o Zoho CRM

When we were using sugar CEM we don't have much features which we get from Zoho.

Software anterior

SugarCRM

Razões para mudar para o Zoho CRM

Initially it was free to use, so we chose to go with Zoho CRM
6 079 avaliações