Visão geral das avaliações de usuário
Sobre o Jira
O Jira Software é uma ferramenta de gerenciamento de processos empresariais usada em equipes ágeis para planejar, acompanhar e lançar software, compatível com Scrum, Kanban, modelos híbridos e outros fluxos de trabalho. Com o...
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Veja as avaliações do Jira
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- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 51-200 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
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Fonte da avaliação
Superou minhas expectativas!
Vantagens
Eu vinha de uma plataforma diferente para o controle dos cards para realização das tarefas, mas desde que comecei a usar o jira, me senti bastante confortável e familiar, podendo gerenciar minhas demandas, diferenciando por necessidades e afins.
Desvantagens
Poderia ser um pouco mais organizado visualmente quanto temos muitos “cards” abertos, otimizando scrolls e afins, mas nada problemático, a plataforma funciona muito bem.
- Setor: Bancos
- Porte da empresa: 10 000+ funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Ótima ferramenta para lançar horas e gestão
O Jira é ótimo em comparação a outras ferramentas, para equipes que trabalham no modelo ágil e perfeito e se encaixa muito bem, existe vários plugins adicionais que complementam a ferrameta e auxiliam bastante.
Vantagens
A ferramenta é muito fácil e prática, em poucos minutos você aprender a trabalhar com ela e a realizar a gestão de suas tarefas e projetos
Desvantagens
é uma ferramenta ótima, porém a curva de aprendizado da ferramneta é um pouco complicada, você paga por usuário que utiliza a ferramenta, o que tende a ter um preço elevado em empresas maiores,
- Setor: Roupa e moda
- Porte da empresa: 1 001-5 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Um dos melhores softwres para gerenciamento de projetos
Vantagens
A interface é muito amigavel e facil de usar, conta com muitas features que podem ajudar no trabalho no dia a dia.
Desvantagens
Até o momento todos os recursos que preciso ja está no Jira.
Melhores alternativas ao Jira
- Setor: Publicidade e marketing
- Porte da empresa: 51-200 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
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Fonte da avaliação
Uso muito o Jira
De forma geral o Jira atende muito bem as minhas expectativas e necessidade e recomendo muito no uso diário. Acompanho muito bem o que tem que ser feito nos meus projetos.
Vantagens
O Jira é uma ferramenta excelente para gestão de processos e equipe ágil. Ele possui muitas funções importantes como as automações que são fáceis de configurar.
Desvantagens
No decorrer da utilização, percebi que o projeto de última geração não possui as mesmas funções de um projeto clássico. Com isso, tive dificuldade em criar um novo quadro no mesmo projeto.
- Setor: Seguros
- Porte da empresa: 10 000+ funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Agilidade e controle no dia a dia
Vantagens
A praticidade de acompanhar e registrar todas as tarefas da área em um único lugar
Desvantagens
alguns painéis de acompanhamento, contagem de tempo e pontos.
- Setor: Serviços jurídicos
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Semanal durante Avaliação gratuita
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Fonte da avaliação
Excelente ferramenta para acompanhamento de projetos
Acompanhamento de projetos ágeis é com o Jira. Não é atoa que é uma das soluções mais utilizadas.
Vantagens
Funcionalidades que auxiliam no acompanhamento de projetos amplamente utilizadas por equipes ágeis. As possibilidades de integrações são uma boa pedida para quem deseja automatizar ainda os seus processos.
Desvantagens
Sem problemas até então. No início pode ser um pouco confuso, mas nada que não seja impossível de dominar.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
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Fonte da avaliação
Excelente
Excelente
Vantagens
Facilidade de uso, bem organizado, boas funcionalidades
Desvantagens
quando o backlog fica muito grande, fica difícil de encontar as tarefas
- Setor: Software
- Porte da empresa: 51-200 funcionários
- Usado Semanal durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Excelente recurso para solicitação de suporte técnico
Vantagens
Esse software sempre nos ajudou a manter a comunicação e registro de chamados de ajuda por parte de TI , sempre fluído, prático e fácil de explicar em seus formulários.
Desvantagens
Muitas vezes a maneira como são configurados os formulários nos faz cometer alguns erros na hora de registrar a solicitação de ajuda técnica.
- Setor: Serviços financeiros
- Porte da empresa: 201-500 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
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Fonte da avaliação
Jira
Temos um ganho interno bem gratificante na organização e recursos do software com as áreas.
Vantagens
A praticidade na organização e a visualização do modo kaban
Desvantagens
Implementação com o CRM para que possa proporcionar uma melhor experiência.

- Setor: Fotografia
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Semanal durante 6 a 12 meses
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Fonte da avaliação
Ótima solução para desafios em equipe
Otimizou muito o trabalho em projetos com equipes multidisciplinares. O sistema de organização das tarefas é clean e funcional.
Vantagens
A facilidade de criar tarefas em equipe é fantástica. Além disso, todo acompanhamento das solicitações é visualizada de maneira simplificada e otimizada.
Desvantagens
Acredito que as notificações via e-mail poderiam ser otimizadas, esse follow-up é interessante quando temos muitos cards abertos. Além disso, poderia ser otimizado visualmente para ser mais intuitivo.
- Setor: Administração pública
- Porte da empresa: 10 000+ funcionários
- Usado Semanal durante Avaliação gratuita
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Fonte da avaliação
Eu estou esperimentando
Jira é um software comercial que auxilia meu dia a dia , me facilita a gerenciar meu negocio.
Vantagens
pratico para relatórios, roteiros, ajuda a equipe a manter o foco. nao ha grandes dificuldades na implantação e muito menos na execução, e facil para mexer e tambem pratico.
Desvantagens
estou em período de experiência sendo assim, nao tenho nada contra ainda.
- Setor: Construção
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Outro durante 1 a 5 meses
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Fonte da avaliação
Diversificado
Ele é simples, dinâmico e ajuda a ser um trabalhador pró ativo.
Vantagens
É bem intuitivo no quesito gerenciar trabalho, subjugar etapas, monitorar serviços. O layout é bem simples, positivamente falando
Desvantagens
Pra quem não tem noção ou não entende o objetivo do programa, terá dificuldades com o engajamento por falta de um tutorial.
- Setor: Imobiliárias
- Porte da empresa: 1 001-5 000 funcionários
- Usado Outro durante 1 a 5 meses
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Fonte da avaliação
Bom software
Sempre que necessário a abertura de chamados, consigo acompanhar as solicitações através dos recursos da ferramenta.
Vantagens
ferramenta intuitiva e de fácil preenchimento
Desvantagens
não tenho dada a reclamar da ferramenta
- Setor: Serviços financeiros
- Porte da empresa: 51-200 funcionários
- Usado Mensal durante 6 a 12 meses
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Fonte da avaliação
Avaliação Jira Service Desk Quaestor
Vantagens
varias funcionalidades imbutidas para o time de backoffice se organizar.
Desvantagens
Não enxerguei nada que não goste ou goste menos nele.

- Setor: Mídia digital
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Jira, the eldest son of the Atlassian family
Very positive experience and without any bugs. this has always favored teamwork which has benefited from a time consuming point of view.
Vantagens
a complete and very user-friendly workflow management tool that allows you to optimize work times with a perfect management of all tasks, collaborators, project delivery times and more generally "who does what" on each single activity. Thanks to the easy connection with Trello it is possible to have a complete and easily accessible platform also from mobile for the management of team work. once discovered you will not be able to do without it because it has a free version available complete with all the features you need to manage even complex projects.
Desvantagens
I have been using this software for several years and I have never encountered a problem either at a technical level or at the interface with the different businesses that I have managed. Implementations are always welcome so I look forward to testing some new features that they will release in the future for now everything works great.
Razões para mudar para o Jira
It is a complete and easy to use tool in a team, especially with creatives and developers. Sometimes I integrate it with the use of other software that may already be used in agencies or private individuals.- Setor: Software
- Porte da empresa: 51-200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
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Fonte da avaliação
Jira, the best technical task management tool!
Overall, it was a great experience using Jira. We're still using it, exploring it and learning that how to improve our development processes and make ease for both management and the developers.
Vantagens
- Easy for devs to understand
- Easy to integrate with bitbucket
- Easy to integrate third party apps like slack, zephyr and many more
- Help employees to manage their tasks and track their production time
- Help management to keep track of progress of the project and also to get an idea of employee's performance.
Desvantagens
A bit lengthy tool, for new users, one should be able to use it once s/he will spend 1 month on it.
Alternativas consideradas
AsanaRazões para escolher o Jira
Because of features and ease.Software anterior
SmartsheetRazões para mudar para o Jira
Because of having more functionalities, and flexibility.- Setor: Jogos de computador
- Porte da empresa: 51-200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
I enjoy Jira software but there are few things that can be improved in my opinion.
My overall experience with Jira is good and I do not plan to switch to other tool right now.
Vantagens
I like that I can really easily navigate between the projects because I am in multiple projects at once. I really like the possiblity to customize a lot of things, mostly the kanban board lanes and tickets details. I love linking feature, I find it really useful and I use it a lot. What is very important to me is also the Tempo application and I like how it's integrated in Jira, so I can really easily log my time into proper tickets. In our company we also use the Bitbucket and Confluence and I really enjoy that I can easily create feature branches, commits or pull requests from Jira itself. I also like the report tools to control my overall work.
Desvantagens
I have a lot of diffuculties with Tempo application search issues feature. Since I am participating in a lot of different projects it is really hard to search proper ticket, neither using ticket code nor ticket name is not functioning good enough. Sometimes I feel also overwhelmed with the amount of features which I don't use at all and I am getting lost in the user interface.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 10 000+ funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Best Tool for Any Project Management
It is phenomenal for group coordinated effort, I love that I can redo it however much I need, I love its natural point of interaction, I likewise love its great notice framework, the hunt is awesome and proficient, and it is extremely simple to share records, the method for producing Reporting is astounding, it's ideal for saving time, the organization works on a ton, I like that it is so natural to append pictures while making a document, it incorporates with Hip Chat and Slack, it's outwardly satisfying and permits me to follow without question, everything.
Vantagens
I love the UI, it is extremely natural, I like it a great deal since it is cordial and justifiable, the client can adjust rapidly to its capacities, I love it since it is excellent for getting sorted out and doing my undertakings and ventures, I love its Scrum and Kanban loads up, it is very imagining the work process, it is exceptionally valuable since I can see the improvement of the assignments progressively, I like it since it is extremely simple to produce a report with this instrument, it coordinates very well with Trello and Slack, the task the board is ideal.
Desvantagens
As of now I found it very useful tool . One problem I think only Software Industry people can use it but other industry like finance and marketing industry won't be able to use it.
Razões para mudar para o Jira
We changed to Jira so the whole organization overall beginning involving similar framework for more straightforward interchanges and set aside cash. Each here concurs that Jira is getting everything done well.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 1 001-5 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
All in one Project Management solution
Vantagens
I like the scalability and collaboration capabilities of JIRA, we started small with a team of 8 for JIRA with free trial, as we grew we could easily scale and adapt JIRA for complex use cases and project management
Agile project management cannot be done better with any other software out there
Desvantagens
Lack of predefined templates which team can adopt is what I felt can be improved for JIRA
Razões para escolher o Jira
Collaboration and knowledge base capabilities of JIRA made us switch to JIRASoftware anterior
Zoho Sprints- Setor: Publicidade e marketing
- Porte da empresa: 201-500 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Mature, best in class project & product management tool!
I've used a lot of Jira's competitors applications and Jira just does it better. Workflow management is much easier to build and edit, creating sprints and the relevant artifacts seems very natural, and reporting and customizations are available to help you manage any team and product. Great tool, very mature, and stable rich feature functionality.
Vantagens
Ease of use for teams to learn how to use the features, integrations with collaborations tools, and overall product/project management solution.
Desvantagens
I would like more flexibility with reporting before needing to create custom reports.
Alternativas consideradas
TargetprocessRazões para mudar para o Jira
Mature platform, integrations with other tooling, and rich feature functionality over the competitor.- Setor: Jogos de computador
- Porte da empresa: 51-200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Powerful but heavy tool
Vantagens
It has a lot of features that let you plan and schedule work on application development. It's also highly customizable so you can tweak a lot of features into your needs.
Desvantagens
It's learning curve is pretty steep when you compare it to other tools. But as soon as you get used to it you bother no more as it's an industry standard so most of the companies use it. It can also be heavy in execution time but it depends whether you host it on your own server or use Attlasian cloud.

- Setor: Software
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Semanal durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Don't be put off by the connotation of this being only for developers
We track both our software development and website development with Jira, and the communication within our internal team and external team is so good we very rarely need meetings.
Vantagens
Jira makes it easy to quickly add tasks to a KanBan style task list. It has tons of features that enable you to track and prioritize your tasks.
Desvantagens
I think Jira could do a better job in explaining some of the more advanced functionality.

- Setor: Software
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Semanal durante 6 a 12 meses
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Fonte da avaliação
Excellent, perfect and intuitive
Vantagens
Before using Jira, I found it difficult to keep my team's tasks organized in a neat and visually friendly way. In addition, it provides me with many tools that help create a more productive and efficient team, and generates reports that show if the team is making real progress.
Desvantagens
I consider that the price can be a barrier to entry when planning whether to decide to purchase the software or not, which can deprive many users of trying this wonderful tool. Also, the support one receives for the product sometimes does not solve the problems one may have while using the software.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Semanal durante 6 a 12 meses
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Fonte da avaliação
Tasks management for Software Developers
Vantagens
It's used by a lot of companies (specially IT teams), and easy to be used by developers and engineers.
Desvantagens
Isn't a tool conceived for non engineers members, for who is searching a tool that can be used abroad the whole company I think it's too complex and hard to be used by non technical employees.
- Setor: Gestão de organizações sem fins lucrativos
- Porte da empresa: 51-200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
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Fonte da avaliação
User Experiance
My overall experience is this service does what it is supposed to do and that is to give you a ticketing system in the cloud that can integrate with thrid-parties and give our users access to the system no matter where they are in the world.
Vantagens
The service which is the Cloud version is just as you would expect from the Helpdesk Type system. You have the ability to manage permissions to what access users have. You have plenty of third-party integration options. Also, one of the most important services is the ability to integrate Azure SSO.
Desvantagens
One of my pet hates with this service is the tickets themselves in that on some tickets their comments can get lost in that the system starts to hide the older comments so if you are in a rush to get some info you need to unhide those comments