Jira


Logotipo do Jira

 

9465 avaliações (4,5/5)
 

Jira Software is a software development tool used by agile teams to plan, track and release software. Jira Software supports Scrum, Kanban, a hybrid model or another unique workflow.

Jira enables users to create project roadmaps to map out all projects in progress. The project board includes a drag-and-drop interface that allows teams to manage every project detail. The system offers functionality to create user stories and issues, plan sprints and distribute tasks across the team. Users also have access to information from thousands of business apps, from design and monitoring tools, to source code and productivity apps.

A mobile app is available for Android and iOS devices. Pricing is per user per month. Support is available through an online support portal, online documentation and tutorial videos.

 

Jira - Roadmap
 
  • Jira - Roadmap
    Roadmap
  • Jira - Dashboard
    Dashboard
  • Jira - Features
    Features
  • Jira - Customization
    Customization
  • Jira - Mobile
    Mobile
Sistemas operacionais compatíveis:
Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Mac OS, Linux, Solaris, Navegador web (independente o SO), Windows 2000, Windows 8

9465 avaliações do Jira

 

Jonatas O. Especialidade: Publicidade e marketing Número de funcionários:  51-200 funcionários Número de funcionários:  51-200 funcionários

06/10/2020

06/10/2020

Fonte da avaliação: Capterra

Uso muito o Jira

Praticidade

 

Funcionalidade

 

Qualidade do produto

 

Relação qualidade/preço

 

Suporte ao cliente

 

Praticidade
Praticidade
Funcionalidade
Funcionalidade
Relação qualidade/preço
Valor
Suporte

De forma geral o Jira atende muito bem as minhas expectativas e necessidade e recomendo muito no uso diário. Acompanho muito bem o que tem que ser feito nos meus projetos.

Vantagens

O Jira é uma ferramenta excelente para gestão de processos e equipe ágil. Ele possui muitas funções importantes como as automações que são fáceis de configurar.

Desvantagens

No decorrer da utilização, percebi que o projeto de última geração não possui as mesmas funções de um projeto clássico. Com isso, tive dificuldade em criar um novo quadro no mesmo projeto.

Bruna P. Especialidade: Editoras Número de funcionários:  51-200 funcionários Número de funcionários:  51-200 funcionários

19/08/2020

19/08/2020

Fonte da avaliação: Capterra

Otimo

Praticidade

 

Funcionalidade

 

Qualidade do produto

 

Relação qualidade/preço

 

Suporte ao cliente

 

Praticidade
Praticidade
Funcionalidade
Funcionalidade
Relação qualidade/preço
Valor
Suporte

Ótima experiência temos poucos pontos a melhorar em alguns aspectos complexificos.

Vantagens

Ele e rápido, ágil, muito fácil de usar organiza todas as tarefas e distribui para a equipe isso e otimo.

Desvantagens

Pode melhorar na performance em alguns momentos se encontrou lento ou falhando. apenas este ponto mesmo.

Michel K. Especialidade: Construção Número de funcionários:  2-10 funcionários Número de funcionários:  2-10 funcionários

21/07/2020

21/07/2020

Fonte da avaliação: Capterra

Diversificado

Praticidade

 

Funcionalidade

 

Qualidade do produto

 

Praticidade
Praticidade
Funcionalidade
Funcionalidade

Ele é simples, dinâmico e ajuda a ser um trabalhador pró ativo.

Vantagens

É bem intuitivo no quesito gerenciar trabalho, subjugar etapas, monitorar serviços. O layout é bem simples, positivamente falando

Desvantagens

Pra quem não tem noção ou não entende o objetivo do programa, terá dificuldades com o engajamento por falta de um tutorial.

Cristian B. Especialidade: Semicondutores Número de funcionários:  501-1000 funcionários Número de funcionários:  501-1000 funcionários

18/07/2019

18/07/2019

Fonte da avaliação: Capterra

Jira for bug tracking and project management

Traduzido para o Português
Praticidade

 

Funcionalidade

 

Qualidade do produto

 

Relação qualidade/preço

 

Suporte ao cliente

 

Praticidade
Praticidade
Funcionalidade
Funcionalidade
Relação qualidade/preço
Valor
Suporte

I highly recommend Jira for a bug tracking tool and especially for Agile software teams. For us it has really made a difference in terms of: team collaboration, Agile methodology adoption, decreased time to market of new projects/new features and on the overall teams' spirit. We have seen a wide adoption for the other departments as well, non software development.

Vantagens

We used several bug tracking tools in the past but Jira is by far the best one. What I like most:
- user friendly interface, provides a nice user experience
- Agile SCRUM/Kanban support out of the box
- extremely configurable on almost everything
- extendable through custom scripting, either built-in or via addons
- very collaborative
- there are thousands of addons in the marketplace; you can even write your own

Desvantagens

Being so flexible to be configured, the learning curve for admins is a little steep.
The price is based on the number of users and if you experience wide user adoption in a big company, you end up in paying more for upgrading to the next tier, than if you would pay for that tier first time.

Stephen G. Especialidade: Software Número de funcionários:  501-1000 funcionários Número de funcionários:  501-1000 funcionários

27/09/2020

27/09/2020

Fonte da avaliação: Capterra

Enterprise Task Management

Traduzido para o Português
Praticidade

 

Funcionalidade

 

Qualidade do produto

 

Relação qualidade/preço

 

Suporte ao cliente

 

Praticidade
Praticidade
Funcionalidade
Funcionalidade
Relação qualidade/preço
Valor
Suporte

Jira is a strong, industry-standard project management and task tracking service that is flexible enough to allow different types of teams (software, legal, IT, etc.) to work on the same platform.

Vantagens

Jira has a strong SaaS-based offering that makes the administration and operation of the product simple and easy. The software has multiple options for viewing tasks (from project-task style to Kanban style) which allows different teams to be flexible and use different formats.

Desvantagens

The difficulty of running the hosted version of the software with custom plugins is almost unacceptable for enterprise-grade software. The concept that enterprise project-management software requires dedicated IT assets to service and maintenance increases the overhead of the software to unacceptable levels. If a deployment requires a host, non-SaaS version of the software with custom plugins, reconsider.